Přichází čas komunikačních satelitů na LEO?
Již v loňském roce spol. Intelsat navázala partnerství s OneWeb pro kombinování GEO a LEO satelitních služeb. Mělo by jít zejména o spojení s vozidly (malá plochá Ku-band anténa od firmy Kymeta) a loděmi, ale prvním zákazníkem je řešení GEO/LEO pro síť IFC (In-Flight Connectivity) společnosti Gogo a jejího palubního Gogo 2Ku palubního terminálu.
Letos společnost SES převzala 100% společnosti O3b , jejíž satelitní síť na MEO má být ve výšce 8 062 km. Průchodnost transpondéru má být 1,6 Gbit/s a garantované zpoždění (RTD) menší, než 150 msec oproti 600 msec při komunikaci přes GEO. Satelitní pokrytí Evropy ale bude jen omezené.
Nový satelitní operátor LeoSat jedná s osmi provozovateli pevných satelitních služeb (přes GEO) ohledně investic do budoucí vysokorychlostní satelitní sítě na LEO. Mělo by ji tvořit 78 až 108 satelitů ve výšce 1 400 km na šesti orbitálních drahách mezi zemskými póly. Spojení mezi satelity má být pomocí laserových paprsků, což umožní optimalizaci průchodnosti sítě. Uživatelské terminály budou míst spojení se satelity LeoSat v Ka-band, přenosová rychlost má dosahovat 50 Mbit/s až 1,6 Gbit/s v obou směrech. Celý systém má být v provozu v roce 2021.